Ο τυφλός Βαρτίμαιος.
Μια συγκλονιστική ιστορία γεμάτη μηνύματα και συμβολισμούς.

Πρωταγωνιστές:

  • Ενας τυφλός ζητιάνος ο Βαρτίμαιος που “τυχαία” περνά μπροστά του ο Ιησούς Χριστός.
  • Ο Ιησούς Χριστός.
  • Οι μαθητές του Χριστού.
  • Ο όχλος ( διαχρονικός και καθόλου απρόβλεπτος – ευμετάβλητος και παρασυρόμενος)
  • Ενα σεβαστός αριθμός ανθρώπων, που το κακό χωρίς να φαίνεται υπερισχύει στη άχαρη ζωή τους.

Μάρκος 10:46 Και έρχονται εις Ιεριχώ. Και ενώ εξήρχετο από της Ιεριχώ αυτός και οι μαθηταί αυτού και όχλος ικανός, ο υιός του Τιμαίου Βαρτίμαιος ο τυφλός εκάθητο παρά την οδόν ζητών.

Ο Κύριος πηγαίνει για μια μόνο φορά μάλλον στην «απαγορευμένη» για πολλούς τότε Ιεριχώ . Δεν είναι κακό να πας στην “απαγορευμένη” Ιεριχώ. Κακό η καλό είναι αυτό που κάνεις. Αυτό σε χαρακτηρίζει.

Ο τυφλός Βαρτίμαιος.

Είναι ο άνθρωπος που πιστεύει , λαχταρά και  εκζητά κάτι παραπάνω από το φυσικό φως. Καταπληκτικό το αίτημα του.

Ζητά έλεος. Ελέησε μας Κύριε εσύ που ξέρεις τι χρειάζομαι. Όχι μόνο το αίτημα μου Κύριε, αλλά και μια καρδιά που θέλει να σε ακολουθήσει. Ζητά να μπορεί να βλέπει , όχι για να γυρίσει στη παλιά του ζωή αλλά για να ακολουθεί τον Κύριο πλέον.

«Υιέ του Δαβίδ»

Πιστεύει ότι είναι ο Μεσσίας για να τον σώσει και ζητά το έλεος Του. Ας συγκρίνουμε τη συμπεριφορά του με τους 9 λεπρούς της άλλης ιστορίας της Βίβλου. Αυτός διαφοροποιείται στο ότι θέλει να ακολουθήσει το Χριστό. Δεν τα παρατάει εύκολα. Δεν γυρνά πίσω. Μοιάζει με το Σαμαρείτη λεπρό που γυρνά να ευχαριστήσει το Χριστό. Μέσα σε αυτό το μεγάλο πλήθος δυο πρόσωπα ξεχωρίζουν. Σαν να είναι πλασμένοι ο ένας για τον άλλο. Ο Ιησούς Χριστός και ο Βαρτίμαιος. Έτσι είναι η ψυχή που γνήσια εκζητά τον Κύριο. Είναι πλασμένη να έχει διαρκή κοινωνία  με τον Πλάστη.  Λαχταρά ό ένας τον άλλον. Ο τυφλός τον αγαπά με όλη του την καρδιά.  Ζει την πρώτη των εντολών.

Όχλος

Οι άλλοι που απλά ακολουθούν, είναι ο όχλος. Δεν είναι οι κακοί της ιστορίας. Απλοί καθημερινοί άνθρωποι που κάτι ψάχνουν. Είναι αυτοί που σε άλλο σημείο ο Ευαγγελικός Λόγος αναφέρει ότι ο Κύριος που γνωρίζει τα εντός του ανθρώπου,  δεν τους έχει καμιά εμπιστοσύνη.

Γρήγορα αλλάζουν γνώμη. Άνθρωποι συνήθως χωρίς προσωπικότητα που ψάχνουν για αρχηγούς που πειθήνια θα τους υποταχτούν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτουν. Βάζουν στόχους που συνήθως δεν θα βοηθήσουν τους ίδιους να αναπτυχθούν και να φτάσουν στο ύψος του Βαρτίμαιου που αναζητά, αγωνίζεται, διεκδικεί και επιτυγχάνει. Απλά ακολουθούν και αυτό τους αρκεί. Ζητώντας θρησκευτικά καταφύγια που προσφέρουν σιγουριά και ασφάλεια χωρίς διάθεση για την υπέρβαση, για την υποστήριξη στο τυφλό και στις ανάγκες του. Ίσως μερικές στεγνές ελεημοσύνες και τίποτα άλλο. Χωρίς καμιά διάθεση θυσιαστικής αγάπης και ουσιαστικής παρέμβασης στα προβλήματα των άλλων. Και μέσα σε αυτούς και κάποιοι άλλοι με σκοτεινό και ισως ασυνείδητο ρόλο. Δεν είναι λίγοι . Πολλοί λέει το Ευαγγέλιο ότι είναι.

Οταν η συμβουλευτική μας απλά εμποδίζει την ανέλιξη και κρατά τον άλλον τυφλό.

Συμμετέχουμε πολλές φορές άθελα μας σε μεγάλα κακά στον πλησίον μας και στην ανθρωπότητα ολάκερη. Εδώ τους βλέπουμε να βρίσκονται μέσα στον όχλο.

Η περιέργεια τους , τα θαύματα που βλέπουν, το φαγητό που δίνεται,  η προσμονή για απελευθέρωση από τους Ρωμαίους  Οι φίλαυτοι. Μην χαλάσει κανείς το πρόγραμμα τους. Μη πειράξει κανείς τις ιδέες τους.  Αυτοί που πιστεύουν ότι έχουν πάντα δίκιο. Θρησκευόμενοι φορτισμένοι και αυτοί με τη δική τους υποκειμενική αλήθεια , Ιουδαίοι , αλλά χωρίς αγάπη που να καρπίζει. Ακολουθούν αλλά δεν βλέπουν.

Τυφλοί μέσα στο φως τους. Αγάπη για το δικό τους συμφέρον αλλά αδιαφορία για το πόνο του άλλου. Μπορούν να πάρουν σηκωτό το τυφλό και να τον φέρουν στα πόδια του Ιησού όπως αυτοί οι 4 φίλοι στην άλλη συγκλονιστική ιστορία της Καπερναούμ, ή να φωνάξουν και αυτοί στο Ιησού να σταματήσει και να τον θεραπεύσει αλλά αντί αυτού,  προσπερνούν αδιάφορα τον τραυματισμένο στη παραβολή του καλού Σαμαρείτη.

Αλλά δεν σταματούν μόνο εκεί.  Έμμεσα τον κατευθύνουν με έντεχνο και σατανικό τρόπο να σταματήσει να ζητά το έλεος του Θεού. Πολλές φορές παγιδευόμαστε ψάχνοντας τις προθέσεις του άλλων ιδιαίτερα όταν κάνουν ¨αθελα¨ τους μεγάλο κακό. Γιατί το έκαναν; Υπάρχει ένας πιο ασφαλή οδηγός που ο Κύριος έδωσε. Δείτε, το καρπό. Δείτε με προσοχή το αποτέλεσμα.  Που σε οδηγεί η συμβουλή και η καθοδήγηση τους; Με προσοχή και υπομονή ερευνώντας μπορεί κανείς να διασφαλίσει τη πορεία του.

Στη ιστορία μας λοιπόν οι «πολλοί ειδικοί και αρμόδιοι » αυστηρά, ( τους φαντάζομαι με βλοσυρό ύφος έπαρση και αλαζονεία ) να μαλώνουν το ανήμπορο τυφλό να σταματήσει να ζητά το έλεος του Θεού. (και επετιμων αυτω πολλοι ινα σιωπηση ). Θέλουν να του στερήσουν το δικαίωμα στο όνειρο. Στην αλήθεια, στη χαρά, στη ζωή, στο ΦΩΣ που είναι ο Χριστός.

Ανατριχιαστική η εισήγηση τους, που δεν φαίνεται και τόσο εωσφορική με την πρώτη ματιά. Ας το προσέξουμε λίγο αυτό. Ας γυρίσουμε πίσω βλέποντας πως πέσαμε σε διάφορες παγίδες και χάσαμε χρόνο και ευκαιρίες να απολαύσουμε τη ζωή μας με το Χριστό. Ας δούμε και ας ερευνήσουμε με προσοχή πως πολλές φορές εμπιστευτήκαμε και ακολουθήσαμε ειδικούς που τελικά μας έκαψαν. Ας δούμε τη ιστορία της εκκλησίας και πως κατάντησαν σήμερα παραδοσιακές και όχι μόνο εκκλησίες! Πως παραμορφώθηκε μέσα στο πέρασμα των αιώνων από ποιμένες που αποδείχτηκαν τελικά καταστροφικοί. Από αρμόδιους που αποδείχτηκαν εντελώς αναρμόδιοι.

Ας δούμε την επίδραση της σημερινής εκκλησίας στη κοινωνία μας. Ο ξύλινος λόγος, η έλλειψη απλότητας, ο εναγκαλισμός με πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, τα βαρύτατα σκάνδαλα, η καταστροφική επίδραση εν πολλοίς στην κοινωνία μας αποδεικνύουν την ύπαρξη σκοτεινών ανθρώπων που μετέστρεψαν το φως του Χριστού και την αγάπη Του , σε σκοταδιστικά μηνύματα που κάνουν τελικά κακό και εμποδίζουν πάρα πολλούς σήμερα σε όλο τον κόσμο να δουν την ομορφία της πρότασης ζωής του απλού Χριστιανισμού.

Από προβατόσχημους λύκους και ανθρώπους που μιλούν διεστραμμένα αλλά με αγγελική μορφή που δύσκολο ο όχλος και μη εξασκημένος πιστός μπορεί να ανιχνεύσει. Πολύτιμο χάρισμα στη πνευματική ζωή είναι η διάκριση. Να ανιχνεύεις το κακό, τον κακό, να βλέπεις το καλό να μπορείς να κατευθύνεσαι ευθυτενώς στο Χριστό.

Γυρνώντας στη ιστορία μας πάλι,  ο Κύριος φαίνεται να διαβαίνει στην Ιεριχώ για πρώτη φορά και αυτοί προτρέπουν τον τυφλό , έστω και χωρίς να έχουν συναίσθηση τι κάνουν, να αφήσει την ευκαιρία, τον ίδιο τον Ιησού να περάσει χωρίς να τον αγγίξει. Το απόλυτο σκότος η μοχθηρία και η κακία δεν φαίνεται τόσο εύκολα. Πρέπει κανείς με πολύ προσοχή να την διακρίνει. Συνήθως όταν την γευτείς σε έχει καταστρέφει και ζαλισμένος δεν γνωρίζεις από πού σου ήρθε. Το κακό αναμιγμένο με δήθεν προτροπές αγάπης από φερόμενους ως «ειδικούς» ακόλουθους του Ιησού Χριστού.

Και βέβαια με κομμένη την ανάσα ας ψάξουμε να δούμε μήπως διατρέχει και την δική μας ύπαρξη και δηλητηριάζει τις δικές μας σκέψεις και πράξεις με τελικό θύμα τον εαυτό μας αλλά και αυτούς που μας περιτριγυρίζουν. Ας σκάψουμε και ας ψάξουμε μέσα μας να βρούμε τα κίνητρα πίσω από τις πράξεις και τις σκέψεις μας. Τα κίνητρα του τι λέμε, πως χαιρετάμε, όταν  μιλάμε, όταν σιωπούμε. Γιατί σιωπώ όταν όταν δεν πρέπει; Γιατί διεκδικώ; Τι διεκδικώ ; Ποιες είναι οι προθέσεις μου;

Γιατί εμποδίζω τον Βαρτίμαιο να αποκτήσει την όραση του; Γιατί με τη συμβουλευτική μου καθοδηγώ κάποιον να μένει τυφλός;  Φοβάμαι;  Τι όμως φοβάμαι;  Μήπως προοδεύσει και με προσπεράσει; Μήπως μου πάρει τη θέση που δεν μου ανήκει; Μήπως έρθει πιο κοντά από μένα στο Χριστό;  Δικαιολογείται η αδιαφορία μας; Η απραξία μας ;

Οι δώδεκα μαθητές.

Ας δούμε μια άλλη ιστορία. Στη καρδιά του κύκλου των μαθητών. Ας τους ακούσουμε με κομμένη την ανάσα να λένε σε μια περίπτωση που νοιώθουν προσβεβλημένοι.  Να πέσει φωτιά Κύριε να τους κάψει. Το μίσος τους, ο θιγμένος εγωισμός τους, η κακία και η έπαρση της νηπιακής πνευματικά ηλικίας τους τρομάζει.

Εδώ ίσως εύκολα καταλαβαίνουμε ποίου πνεύματος είναι οι μαθητές και εύκολα το διακρίνουμε. Ναι δεν είναι το Πνεύμα του Θεού αυτό. Εχουν ξεφύγει εντελώς.

Ας πάμε και σε ένα άλλο περιστατικό. Ο Πέτρος λέει στον Κύριο: Λυπήσου τον εαυτό σου Κύριε.

Εδώ πολύ δύσκολα διακρίνεις το Εωσφόρο να κινείται με ομορφιά και μαεστρία για να παγιδεύσει το Ιησού και να ανατρέψει το σταυρικό Του θέλημα. Ο Κύριος με την απόλυτη διάκριση διασαφηνίζει τα πράγματα. Ξεκαθαρίζει ότι πίσω από το σπλαχνικό ενδιαφέρον του Πέτρου κρύβεται το απύθμενο και κρύο μίσος του Εωσφόρου που επιζητά τρόπους να ματαιώσει το έργο του Σταυρού.

Στην ιστορία μας όμως, των ανθρώπων του όχλου, πόσο εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει το ψεύδος και το εωσφορικό πνεύμα της καταστροφής της αδράνειας της ασπλαχνίας ; Να δει την μεγάλη αμαρτία των ανθρώπων αυτών. Όποιος ξέρει να κάνει το καλό και δεν το κάνει είναι αμαρτία λέει ο Λόγος του Θεού. Εδω όχι μόνο δεν κάνουν το καλό αλλά προσπαθούν να το εμποδίσουν. Να εμποδίσουν το φως να νικήσει το σκότος.

Κάτι τέτοιο δεν έκανε και ο διάβολος στην Εύα; Με έντεχνο τρόπο καλά λόγια, μισές αλήθειες χωρίς να φαίνεται κάτι κακό, σε αποτρέπει από το εκζητάς και να πράττεις το καλό και να γεύεσαι τις δωρεές του Θεού. Το φοβερό είναι ότι αυτοί φαίνονται ότι αγαπούν τον Κύριο ενδεχομένως έχουν παρατήσει δουλειές υποχρεώσεις για να τον ακολουθήσουν. Θυσιάζουν ώρες η μέρες από τη προσωπική τους ζωή. Αλλά τελικά ο Θεός σε όλους μας σπρώχνει δίπλα μας την ώρα που νομίζουμε ότι αγαπάμε το Θεό και ένα ανήμπορο Βαρτίμαιο που φωνάζει δυνατά. Μια ανήμπορη γιαγιά , ένα ορφανό παιδί , ένας εξαντλημένος πρόσφυγας, ένας πεινασμένος μετανάστης ένας τοξικομανής, κάποιο πρόσωπο που περιμένει να δει το Χριστό θυσιαστικά στη ζωή μας.  Ποιος θα τον ακούσει; Ποιανού η καρδιά θα σκιρτήσει και να φύγει από την υποτιθεμένη εκζήτηση και λατρεία του Θεού και να πάει να βρει το στόχο που είναι η αγάπη, η υπηρεσία, η ελεημοσύνη, τα σπλάχνα και το έλεος;

Μεγάλες ιδέες μεγάλα οράματα για το έργο του Θεού και το τραυματισμένο πρόσωπο δίπλα μας αθόρυβα αλλά συνάμα εκκωφαντικά,  συμαρτυρεί για την υποκρισία και την ψευτιά μας. Μυστική θεολογία , θείος έρωτας,  πατερικές μελέτες , συστηματική θεολογία , διδασκαλία , συγγράματα , θεολογικές συζητήσεις,   κηρυγματολογία και δημοσιεύσεις  έρχονται να συγκρουστούν βίαια στο ανήμπορο γέροντα της πολυκατοικίας μου που ενοχλεί τη βόλεψη και οκνηρία μου. Στον απλό αδελφό που περιμένει από μένα να τον στηρίξω να αναπτυχθεί και να προοδεύσει στη ζωή .

Όχι μόνο δεν βοηθούν τον Βαρτίμαιο , αλλά τους ενοχλεί και τον «σπρώχνουν»  μακριά από το Χριστό.

Θρησκεία χωρίς αγάπη χωρίς σπλάχνα χωρίς Χριστό. Προσπαθούν να εμποδίζουν τον Βαρτίμαιο να πλησιάσει το Χριστό. Έχουν τα επιχειρήματα. Αλλοίμονο στην Εκκλησία , στη θρησκεία , που αντί να διευκολύνει τον άνθρωπο να πλησιάσει το Χριστό του βάζει εμπόδια.

Αλίμονο μας αν είμαστε σε αυτή τη κατηγορία και αντί να βοηθούμε το πλησίον μας να αναπτυχτεί και να σταθεί στα πόδια του, τον χρησιμοποιούμε σαν άλλοθι της υπεροχής μας, της ευσπλαχνίας μας, της καλοσύνης μας και της αυθεντικότητας μας. Η θεραπεία του κακού και επικράτηση του καλού ξεκινά ψάχνοντας και θεραπεύοντας πρώτα το κακό που βρίσκεται μέσα μας και μετά, αν φωτισθεί η καρδιά μας και η ψυχή μας θα μπορέσουμε να θεραπεύσουμε και τους άλλους. Το “πρόσεχε εις εαυτόν” είναι ένα κυρίαρχο μήνυμα στη Καινή Διαθήκη.

Ο καλού Σαμαρείτης και πάλι δίνει τη λύση.

Ο μοναδικός ΕΝΑΣ Καλός Σαμαρείτης σταματά στο αίτημα του τυφλού και ανταποκρίνεται. Πολλοί Λευίτες και ιερείς μέσα στον όχλο .

Ο Βαρτίμαιος καλείται να τα ξεπεράσει όλα. Θα τα καταφέρει;
Μα φυσικά. Τα πάντα είναι δυνατά εις τον πιστεύοντα. Αυτός που πιστεύει ξεπερνά όλα τα εμπόδια, καθώς ο ίδιος ο Κύριος συνδράμει στην αδυναμία του.

Αυτός που διψά θα ξεδιψάσει. Αυτός που πεινάει θα χορτάσει. Αυτός που ζητά με επιμονή θα του δοθεί. Και ας είναι μόνος. Και ας φαίνεται ότι δεν έχει ελπίδα.

Για μια ακόμη φορά το πλήθος δεν έχει δίκιο. Δεν σκέφτονται σωστά. Δεν ξέρουν να ερμηνεύουν το νου του Κυρίου. Δεν έχουν γευθεί τη Χάρη Του δεν έχουν τα σπλάχνα Του.

Ο Κύριος δεν θα κάνει αυτό που αυτοί νομίζουν. Θα σταματήσει την πορεία θα «αγνοήσει» τους χιλιάδες για τον ένα που γνήσια τον ποθεί και τον έχει ανάγκη.
Σταματάει λοιπόν και τον φωνάζει. Ποιος με άγγιξε; Ποιος με φωνάζει; Μέσα στα εκατοντάδες εκατομύρια χριστιανών και σήμερα ο Κύριος σταματά σε όποια –ον τον λαχταρά η ψυχή Του.

Και αυτός αναπηδά και τυφλός τρέχει στην φωνή που τον καλεί πετώντας το παλιό του παλτό. Και ότι αυτό συμβολίζει. Τη παλιά ζωή. Τις δικαιολογίες μας , αυτό που μας συντροφεύει , μας δίνει άλλοθι , στηριζόμαστε πάνω του, τον τρόπο ζωής μας,  τη θεολογία μας,  την έπαρση μας τη θρησκεία μας.

Αφήνει τα κουρελιασμένα ρούχα και δεν γυρνά ποτέ να τα πάρει. Όταν ο Κύριος σε καλεί μαζί του, μη γυρνάς πίσω. Μη παίρνεις τίποτα μαζί σου.  Προχώρα μπροστά.

Τι θέλεις; τον ρωτά. Να αναβλέψω Κύριε. Ας μου συγχωρεθεί να προσθέσω κάτι.

Για να μπορώ να σε βλέπω. Μόνο για σένα έχω μάτια Κύριε. Για να σε ακολουθώ. Θα μου πείτε ότι δεν τα είπε . Να αλλά αυτό έκανε. Από το καρπό θα γνωρίσετε το δέντρο λέει ο Κύριος. Εσύ και εγώ τι βλέπουμε; Που έχουμε στραμμένα τα μάτια μας; μήπως δεν μπορούν να δουν τα ματάκια μας τον Κύριο; Το Λόγο Του; Τις εντολές του; Μήπως έχουν αμαυρωθεί οι οφθαλμοί μας; Και ας τον ακολουθούμε . Μήπως είμαστε μέρος του όχλου;

Και να η απάντηση στη λαχτάρα του τυφλού. Η πίστη σου, η δικιά σου πίστη , η εμπιστοσύνη σε μένα, σε έσωσε. Ο δίκαιος θα ζήσει εκ πίστεως. Αν εσύ δεν θέλεις κανείς δεν μπορεί να σε σώσει. Ο Κύριος σε άλλη περίπτωση δεν μπόρεσε να κάνει θαύματα λόγω της απιστίας τους. Δεν παραβιάζει τα όρια της ελευθερίας σου ο Θεός.  Εάν πάλι εσύ θέλεις τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει.

Δεν εστιάζει ο Κύριος στη θεραπεία αλλά στη σωτηρία. Στη μεταμόρφωση του ανθρώπου. Στην αφομοίωση του χαρακτήρα Του. Γιατί τα σημεία που κάνει ο Θεός στη ζωή μας, τα κάνει για να μας σώσει και όχι να μας χάσει. Πολλές φορές ο Θεός αρνείται τα θαύματα γιατί θα συμβάλουν στη καταστροφή μας. Το θαύμα αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο τυφλός να ακολουθεί πλέον το Χριστό. Τι καταπληκτική ιστορία !  Ακολουθεί τα ίχνη του Χριστού.

Πως τα κάνουμε αυτό σήμερα; Μα ακολουθώντας το παράδειγμα Του στην εκτέλεση των εντολών Του. Ο οποίος τι κάνει; Διέρχεται και ευεργετεί. Αυτό καλούμαστε να κάνουμε και εμείς. Δώσε το μήνυμα του Ευαγγελίου . Διακήρυξε με τη ζωή σου την σταυρωμένη αγάπη του Σωτήρα !!! Δείξε την σε παρακαλώ !!!  Δείξε τα ματωμένα χέρια Του . Βροντοφώναξε για το ζωντανό νερό της σωτηρίας που αναβλύζει από το Γολγοθά.  Κήρυξε με την άγια ζωή σου το Ευαγγέλιο.  Σε ένα κόσμο που έχει χορτάσει από λόγια ας φωνάξουμε σιωπηλά για τη Χάρη που γευτήκαμε. Και ας το βρωντοφωνάξουμε με τη ζωή μας και τα έργα μας. Και όταν καλούμασε και με τα λόγια μας.

Δώσε ένα ποτήρι νερό. Μια φέτα ψωμί. Ένα πιάτο φαγητό. Ένα χαμόγελο . Μια θερμή χειραψία. Τόσα δάκρια τρέχουν σήμερα. Μια ζεστή αγκαλιά. Οδήγησε κάποιον στο Χριστό Δώσε ένα Ευαγγέλιο. Ένα ρούχο που δεν έχει. Μια επίσκεψη σε ένα ασθενή. Και αυτό είναι αρκετό. Δες τις συνέπειες αυτών στο κε κεφάλαιο του Ματθαίου. Και αν το Πνεύμα του Θεού σε ξεσηκώνει να πάθεις για το όνομα Του δοκίμασε το !!!  Δεν θα το μετανοιώσεις.

Κάνε εσύ αυτό που θέλεις να κάνει ο άλλος. Και ξεκίνα από τα μικρά. Δεν μου μιλά η γυναικά μου. Μιλά της εσύ. Δεν μου χαμογελά. Χαμογέλασε της εσύ. Δεν με ακούν τα παιδιά μου. Άκουσε τα εσύ . Και δες τι σου ζητούν . Δεν με εκτιμάνε και δεν μου δίνουν σημασία. Δείξε εσύ τι εκτίμηση σου και δώσε τους εσύ σημασία.

Έχω παράπονο δεν με υπολογίζουν στο σπίτι. Υπολόγισε τους εσύ. Κάνε εσύ αυτό που θέλεις να σου κάνουν. Και έτσι θα τους το διδάξεις και έχεις εκπληρώσει τον ευαγγελικό λόγο και θα γίνει μεγάλη ευλογιά σε σένα και σ αυτούς.

Όταν ο Κύριος έρθει στη ζωή σου και σε οδηγήσει μέσα στην οδό Του ο τρόπος για να συνεχίζεις να τον γεύεσαι είναι να εκτελείς χαριτωμένα τις εντολές Του. Η ύψιστη εντολή, η αγάπη. Και για να μην ξεγελιόμαστε ο Κύριος ζητά εμπράκτως να τη δείξουμε ως αγιοπνευματικό καρπό της ζωής μας στο πλησίον μας. Και έχουμε τόσους πληγωμένους γύρω μας !!!  Με αυτό το τρόπο ο αληθινός μαθητής θα εξακολουθεί να βιώνει και αυξάνει σε γνώση και Χάρη τον Χριστό, που κάποτε ξεκίνησε μαζί του ένα θαυμαστό έργο. Σχετικές και οι δύο εντολές περίληψη όλων των εντολών του Ευαγγελίου.

Σημείωση. Είναι καλό να διαβαστεί το απόσπασμα του Ευαγγελίου για να γίνει καλύτερα κατανοητό το κείμενο αυτό.

ΟΙ ΔΥΟ ΕΝΤΟΛΕΣ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ – ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Ματθ. 7:12 Λοιπόν πάντα όσα αν θέλητε να κάμνωσιν εις εσάς οι άνθρωποι, ούτω και σεις κάμνετε εις αυτούς· διότι ούτος είναι ο νόμος και οι προφήται.

Ρωμ. 13:9 · Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου ως σεαυτόν.